סוואדיסטאן צ'אקרה – מבוא

לאחר שבצ'אקרה הראשונה נוצר מבנה יציב שיכול להחזיק דברים במקום, יכולה להווצר תנועה, שהיא ממאפייני הצ'אקרה השניה. תנועה קיימת בכל חלקי היקום והיא מאפיין חיוני של אנרגיה, חומר ותודעה, ובכלל של כח החיים – הפראנה. דרך אלמנט המים של צ'אקרה זו אנו מגלים את התנועה, העונג, השינוי והצמיחה המתאפשרת בעקבות השינוי.

סוואדיסטאן צ'אקרה – מבוא

אנו מתחילים את המסע במעלה הצ'אקרות בכך שאנו יורדים מטה, אל האדמה, אל הדממה, אל השהות ללא תנועה והיציבות של הצ'אקרה הראשונה. אנחנו רוכשים הבנה של גופינו, של איך וכמה חשוב להשתרש, של עקרון החומר וחשיבות המבנה.
בצ'אקרה השניה, האחד פוגש בשני, ונוצרים שניים. כאן נוצרים הדואליות, היחסים וההקשר. אנו עוברים מאלמנט האדמה לאלמנט המים, היכן שהמוצק הופך לנוזל, יציבות הופכת לתנועה, צורה מאבדת את צורתה.

ההכרה שלנו עוברת מתחושת האחדות והחיבור הראשוניים של אלמנט האדמה להכרת ההבדל והשוני. הבנת העצמי כעת כוללת התייחסות אל האחר. ביחסים עם האחר עולות תשוקות, רגשות וחוויות מיניות. אנו כמהים אל החיבור, אל התגברות על הנפרדות, אל אחדות.

הצא'קרה הזו היא צ'אקרה של תנועה ושינוי. שינוי הוא עקרון בסיסי של ההכרה, ללא שינוי לא תתכן צמיחה, תנועה או חיים. הצ'אקרה קשורה לחוש הטעם, הצבע שלה הוא כתום, וכח הפעולה שלה הוא משיכת ההפכים, הכח המגנטי שבין הקטבים.
בפילוסופיה הסינית שינוי הוא תוצאה של תנועה מתמדת של שתי האיכויות יין ויאנג, שמייצגות בהתאמה נקביות/ זכריות, רספטיביות/ אקטיביות, אדמה/ שמיים ועוד צמדי ניגודים מוכרים שחיבורם יוצר את השלם.

התודעה בצ'אקרה השניה מופעלת על ידי הריקוד בין הקטבים. הדואליות בצ'אקרה זו היא ההכח המניע לתנועה ושינוי, בחיפוש לשוב אל האחדות.
קוטביות יוצרת תנועה. כדי להגיע מהאדמה היציבה והמוצקה אל תודעה ללא גבולות, נדרשת תנועה. התנועה הזו היא התכלית של הצ'אקרה השניה, במבט כולל על מערכת הצ'אקרות.
לאחר שבצ'אקרה הראשונה נוצר מבנה יציב שיכול להחזיק דברים במקום, יכולה להווצר תנועה, שהיא ממאפייני הצ'אקרה השניה.

תנועה קיימת בכל חלקי היקום והיא מאפיין חיוני של אנרגיה, חומר ותודעה, ובכלל של כח החיים – הפראנה. דרך אלמנט המים של צ'אקרה זו אנו מגלים את התנועה, העונג, השינוי והצמיחה המתאפשרת בעקבות השינוי. מים זה חומר שכל הזמן משתנה, ולכן הצ'אקרה השנייה מקושרת למים.

כמו כן, חשוב לזכור שכח הכבידה של אלמנט האדמה גורם למים, כמו לשאר הדברים, לנוע כלפי מטה, וזוהי תנועה טבעית שדרושה להמשך קיומנו החומרי. אך כאשר המתינות והאיזון בחייו של האדם מופרים לאורך זמן, התנועה מטה תיצור מערבולות שגוזלות אנרגיה רבה והאדם יהפוך להיות חסר מנוחה ומבולבל. לגוף ולמיינד יש מגבלות טבעיות שיש לכבדן ולהבינן כדי לשמור על איזון ובריאות גופנית ומנטלית מיטבית. הצ'אקרה הזו מזמינה אותנו להתנסות בעונג, אך יחד עם זאת שמירה על מתינות בכל תחומי החיים נחוצה כדי להתקדם בדרך הרוחנית, שאלמלא כן אלפי התשוקות שמציפות את התודעה בצ'אקרה זו לא יתנו לאדם מנוח ולא תהיה לו לא פניות ולא אנרגיה לתרגול רוחני.

מה תומך בפתיחה וטיהור של צ'אקרה זו?
תנועה של האגן והבטן התחתונה
תנועה שכוללת מגע (כמו קונטקט)
טכיקות מגע כמו עיסויים למיניהם
לעשות אהבה מחוברת, קשובה ומענגת
אמבטיות חמות, מקלחות, טבילות ושחייה
הסכמה, נתינת מקום וקבלה רדיקלית של כל הרגשות שלנו

מקורות:

"צאקרות – גלגלי החיים" מאת אנודיאה ג'ודית
"צ'אקרות – מרכזי האנרגיה בגוף האדם" מאת הריש ג'והרי
"קונדליני טנטרה" מאת סאטיאננדה סאראסווטי
"אגאמה" בית הספר לטאנטרה יוגה
"טנטרה מארגה" במסגרת לימודי הכשרת מורים ליוגה טנטרה

חוויות והתנסויות ישירות שלי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים

יוגודה בלוג שחור

אוסף מאמרים, שירים ופרוזה על הדרך הרוחנית והחיים לאורה

פרסומים אחרונים

בית הספר "יוגודה" נוצר מתוך מקום של כבוד לידע היוגה המקודש ולמאסטרים ולמורים הגדולים שהעבירו אותו ולנו היתה הזכות הגדולה להחשף אליו.

בהקמת המקום שמנו דגש על יצירת מרחב אסתטי, נעים, מרווח ותומך חיים וכל אדם שנכנס בשערי בית הספר מרגיש זאת מיד.

בית הספר מציע לתלמידיו שיעורי יוגה שוטפים לאורך השבוע, קורסי יוגה למתחילים, סדנאות וקורסי העמקה.

אם זה עניין אותך…

אפשר לקבל ישר למייל עדכונים על מאמרים חדשים, סדנאות, קורסים… לא מגזימים. מכבדים. תמיד אפשר להפסיק.

"על ידי כך שתימצא עם עצמך… על ידי התבוננות בעצמך בחיי היום יום בדריכות ומתוך עניין, מתוך כוונה להבין ולא לשפוט; כאשר אתה מקבל קבלה מלאה את כל המתרחש, באשר הוא, אתה מעודד את החבוי בעומק לעלות על פני השטח ולהעשיר את חייך והכרתך. זוהי העבודה האדירה של המודעות; היא מסירה מכשולים ומשחררת אנרגיות על ידי הבנת מהות החיים והדעת. תבונה היא השער לחופש, אך תשומת-לב מכוונת היא אם התבונה."

ניסרגדהטה מהאראג', אני הוא זה