| יוגודה בלוג

מאניפור צ'אקרה – מבוא

בצ'אקרה זו אלמנט האש מצית את אור התודעה ואנו יוצאים מהמישור הגופני והלא מודע שמאפיין את  הצ'אקרות התחתונות, ומתחברים ברמה הנפשית והגופנית אל כח הרצון והאקטיביציה של העוצמה האישית שלנו, שנועדה לשרת את הבריאה כולה (מה שמתאפשר כשהצ'אקרה מאוזנת).

מאניפור צ'אקרה – מבוא

אחרי שיצרנו קרקע מוצקה, מבנה איתן ויציבות (צ'אקרה ראשונה) מתאפשרת זרימה, שינוי ותנועה של רגש ותשוקה (צ'אקרה שניה) וכעת אנו ממשיכים אל הרצון האישי, המטרה והפעולה.

כשאנו מחברים חומר (צ'אקרה ראשונה) ותנועה (צ'אקרה שניה) נוצרת אנרגיה.

בצ'אקרה זו אלמנט האש מצית את אור התודעה ואנו יוצאים מהמישור הגופני והלא מודע שמאפיין את  הצ'אקרות התחתונות, ומתחברים ברמה הנפשית והגופנית אל כח הרצון והאקטיביציה של העוצמה האישית שלנו, שנועדה לשרת את הבריאה כולה (מה שמתאפשר כשהצ'אקרה מאוזנת).
מכיוון שהכח האינרטי הוא כח חזק, מעוגן בהרגלים תומכים, הדבר הקשה ביותר בלהתחיל דבר חדש הוא להצית את האש. כאשר האש כבר בוערת, קל יותר יהיה לשמור על הלהבה. כשאנו מתגברים על האינרציה ומגיעים למקום שהאנרגיה נוצרת בקלות, אז הצ'אקרה השלישית פועלת את פעולתה במלוא כוחה, ומאפשרת לנו לייצר יותר אנרגיה בהרבה פחות מאמץ וללא צורך בכל כך הרבה כח רצון. כשדברים נעשים בנינוחות ובחן זו עדות לכוח ועוצמה אמיתית.

בגופנו נקודת הקשטרם של הצ'אקרה נמצאת בטבור והצ'אקרה עצמה בקו הטבור אחורה לכיוון עמוד השדרה.
משמעות השם "מאניפור" בסנסקריט היא "אבן חן", או "עיר האבנים הטובות", וזאת משום שהיא זוהרת, מאירה ובהירה כשמש. היא מקושרת לעיניים ולראייה, וקשורה לרגליים ולכפות הרגליים. זוהי צ'אקרה סולארית, זכרית, אקטיבית, בהירה, חמה, מלאת אנרגיה ועוצמה. היא קשורה לפעילות שלנו, לכח הרצון, להתמדה, נחישות, דינמיות ועשייה. על פי חלק מהטקסטים מקורם של הנאדיז (צינורות/ ערוצים המוליכים פראנה) הוא באיזור הבטן בתחתונה, מתחת לטבור, וזו אחת הסיבות שמייחסים לצ'אקרה זו כח ועוצמה. בהתאמה לכח הטרנספורטיבי של האש, הצ'אקרה השלישית אחראית על מטבוליזם, תהליכי עיכול ועל הרגולציה של אנרגיית העיכול בגוף.

 

איך לחזק את המאניפור צ'קרה:

  • "תשומת לב" – ככל שהמודעות שלנו ויכולת שימת הלב שלנו מתחזקת, כך אנרגיה זורמת בעוצמה רבה ובקלות ועוצמתנו מתחזקת, ולכן תרגול של מדיטציה בהחלט יסייע לחיזוק עוצמתנו.
  • "להפחית ביקורת" – עד כמה שניתן להפחית את הביקורת העצמית, נעשה זאת. מומלץ גם, בעיקר כשאנו עושים דברים חדשים שמאתגרים אותנו ממילא, להמנע ממגע קרוב עם אנשים שאנחנו יודעים שיבקרו אותנו על בחירותינו החדשות. בהמשך נוכל בהחלט לעמוד מולם, אך כשכוחנו עד בשלב ראשית הבנייה, כמו זרע שרק נטמן באדמה, נקיף אותו בסביבה תומכת ולא ביקורתית עד כמה שניתן.
  • נמנע מדלדול אנרגיה שנובע ממאמץ יתר או מהתנגדות לדברים כפי שהם.
  • ננסה להרפות אחיזה והצמדות לרכוש, למבנים, לרצונות שלא מתגשמים, לתפקידים, מעמד וכבוד ולאפשר לאנרגיה לזרום בצורה חופשית.
  • "לשבור את האינרציה" – לעשות משהו שונה, לשבור דפוס ישן, לבחור באתגר חדש. ההתגברות על הדפוס או על הקשיים שהאתגר שבחרנו הביא יעצים את כוחנו ובטחוננו. לעיתים רחוקות עוצמה מתפתחת מהצמדות למוכר ולבטוח.
  • "קרקוע" – עלינו לכוון את האנרגיה שלנו לכאן ועכשיו, מה שמתאפשר דרך קרקוע לחווית הגוף והנשימה שמתרחשת תמיד בהווה.
  • "כעס" – שחרור מטענים רגשיים שלא קיבלו ביטוי וחוסמים את זרימת האנרגיה. פעמים רבות עוצמה "חסומה" נובעת מכעס "חסום" שלא קיבל ביטוי.
  • "צחוק" – לקחת את עצמנו ברצינות גדולה מדי גורם לנו פעמים רבות לאבד מגע עם כוחנו ועצמתנו.
  • "תחזוקה עצמית"- לדאוג לעצמנו, לגוף, לנפש, למרחב המחייה, לפנאי, לעונג.
  • "פעילות נמרצת" – ריקוד / ריצה / תרגול של ברכות שמש – כל פעילות דינמית וממריצה מחזקת את הצ'אקרה השלישית.
  • "התמדה" לעשות משהו לאורך זמן, בקביעות יוצר תחושת מסוגלות שהופכת לגלגל תנופה לעשייה נוספת שדורשת התמדה לאורך זמן וכן הלאה. כל דבר בעל ערך ובר קיימא דורש יכולת להתמיד לאורך זמן על מנת שיישא פרי.
  • "מקלחת שמש" – השמש קשורה באופן ישיר לצ'אקרה השלישית ומקלחת שמש בשעה הנכונה של היום לזמן קצר (כ-20 דקות, בבוקר או אחר הצהריים) מטעינה גם היא את הצ'אקרה השלישית

מוזמנים להצטרף לשיעורי צ'אקרה יוגה בבית הספר "יוגודה" בפרדס חנה, ולעורר, לאזן ולטהר את הצ'אקרות באמצעות הטכניקות של היוגה (האטה יוגה וטנטרה יוגה) לפרטים והרשמה לשיעור נסיון: לחצו כאן

מקורות:

"צאקרות – גלגלי החיים" מאת אנודיאה ג'ודית "צ'אקרות – מרכזי האנרגיה בגוף האדם" מאת הריש ג'והרי "קונדליני טנטרה" מאת סאטיאננדה סאראסווטי "אגאמה" בית הספר לטאנטרה יוגה "טנטרה מארגה" במסגרת לימודי הכשרת מורים ליוגה טנטרה

חוויות והתנסויות ישירות שלי…

* אימאג' – פיטר לומאס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים

יוגודה בלוג שחור

אוסף מאמרים, שירים ופרוזה על הדרך הרוחנית והחיים לאורה

פרסומים אחרונים

בית הספר "יוגודה" נוצר מתוך מקום של כבוד לידע היוגה המקודש ולמאסטרים ולמורים הגדולים שהעבירו אותו ולנו היתה הזכות הגדולה להחשף אליו.

בהקמת המקום שמנו דגש על יצירת מרחב אסתטי, נעים, מרווח ותומך חיים וכל אדם שנכנס בשערי בית הספר מרגיש זאת מיד.

בית הספר מציע לתלמידיו שיעורי יוגה שוטפים לאורך השבוע, קורסי יוגה למתחילים, סדנאות וקורסי העמקה.

אם זה עניין אותך…

אפשר לקבל ישר למייל עדכונים על מאמרים חדשים, סדנאות, קורסים… לא מגזימים. מכבדים. תמיד אפשר להפסיק.

"על ידי כך שתימצא עם עצמך… על ידי התבוננות בעצמך בחיי היום יום בדריכות ומתוך עניין, מתוך כוונה להבין ולא לשפוט; כאשר אתה מקבל קבלה מלאה את כל המתרחש, באשר הוא, אתה מעודד את החבוי בעומק לעלות על פני השטח ולהעשיר את חייך והכרתך. זוהי העבודה האדירה של המודעות; היא מסירה מכשולים ומשחררת אנרגיות על ידי הבנת מהות החיים והדעת. תבונה היא השער לחופש, אך תשומת-לב מכוונת היא אם התבונה."

ניסרגדהטה מהאראג', אני הוא זה

חדש ביוגודה

יוגה דינמית עם שרונה

לפעמים פשוט רוצים להזיע ולשחרר קצת קיטור. שיעור יוגה דינמית עם שרונה ייתן לכם בדיוק את זה...

ימי חמישי 19:30 - 18:00 החל מה-16 במאי 2024
הירשמו כאן לשיעור נסיון