קצת על תנוחות כפיפה לפנים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
רסיסים של יוגה – סדרת מאמרים קצרים מתוך ידע היוגה והפעם על תנוחות כפיפה לפנים של היוגה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קצת על תנוחות כפיפה לפנים

הצצה לתנוחות התארכות לפנים

כל תנוחות הכפיפה לפנים מכנסות, משקיטות ומרגיעות.
בטרמינולוגיה היוגית הן נקראות: לנגהנה.
משמעות המילה "לנגהנה" היא "להפחית".

בתרגול היוגה אסאנה, תנוחות כפיפה לפנים שייכות ללנגהנה כי הן מכנסות, משקיטות את התודעה, מאטות את קצב הלב ומורידות את לחץ הדם.

באופן עקרוני כפיפות לפנים דוחסות את המעיים ולכן יש להן השפעה מיטיבה על העיכול, בעיקר על הפריסטלטיקה של המעיים (תנועה גלית שמקדמת את האוכל במערכת העיכול).

כפיפות לפנים מותחות את החלק האחורי של הגוף ומפעילות את מערכת העצבים הפרהסימפטטית שיש לה השפעה מרגיעה על מערכות הגוף והעיכול.

דוגמאות לתנוחות התארכות לפנים:

פדה האסטה אסאנה – פדה=כף רגל / האסטה=כף יד

פדה האסטה אסאנה

תנוחת פדה-האסטה-אסאנה היא תנוחת כפיפה לפנים בסיסית. בווריאציות מתקדמות יותר לופתים את שתי הבהונות או מכניסים את כף היד מתחת לכף הרגל. לווריאציות המתקדמות השפעות חזקות יותר על אברי הבטן, הרגליים והגב.

השפעה פיזית: הגמשה והארכה של השרירים האחוריים ברגליים ובגב, הגברת מיצי העיכול, שיפור העיכול, הגברת יכולת ההשתרשות ושיפור שיווי המשקל, הפעלת הטחול והכבד.

השפעה אנרגטית: כינוס פנימה, השקטת התודעה, הפעלת צ'אקרת הבסיס (מולאדהאר)

תנוחה נגדית: כל תנוחת כפיפה לאחור כמו קוברה, גמל או הקשתה לאחור בעמידה.

התוויות נגד: בעיות גב כגון פריצות דיסק, בלטים, לחץ דם נמוך, ורטיגו, בעיות לב.

פאסצ'ימוטנאסנה – פאסשצ'ימה=מערב / אוט=מתיחה חזקה ועמוקה

תנוחות כפיפה לפנים של היוגה

תנוחת פאסשצ'ימוטנאסנה היא אחת מהתנוחות הקלאסיות המתוארות בכתבי היוגה. היא נחשבת לתנוחת כפיפה לפנים עיקרית במסורת ההאתה יוגה.

השפעה פיזית: הגדלת טווח התנועה של השרירים האחוריים בגב וברגליים, חיזוק הברכיים. אברי הבטן מקבלים עיסוי וחוזרים לתפקוד תקין, הפחתת משקל כללי והשומן הבטני בייחוד, הגברת תפקוד הורמונלי בעיקר של הלבלב. התנוחה מסייעת לטיפול באנמיה, משפיעה לטובה על הלב ועל עמוד השדרה.
השפעה אנרגטית: פתיחה וטיהור של הסושומנה, הפעלת צ'אקרת הבסיס (מולאדהאר), מכנסת ומשקיטה.

תנוחה נגדית: כל תנוחת כפיפה לאחור, בדר"כ פורווטאסאנה.

התווית נגד: פריצות דיסק, בלטים קשים, סיאטיקה, לחץ דם נמוך.

קורמאסנה: קורמה=צב

קורמאסנה

התוויות נגד: קורמאסנה איננה מתאימה לסובלים מבעיות גב כגון: פריצות דיסק, סיאטיקה ודלקות פרקים. התנוחה מתקדמת יחסית ודורשת גמישות מספיקה של הגב והרגליים.

הארה:
טכניקות יוגיות אלה ועוד רבות אחרות ילמדו ויתורגלו באופן מעמיק בקורס מורים ליוגה שאני מעביר, קורס הדגל של בית הספר "יוגודה" בפרדס חנה.

הקורס יפתח בסוף אוקטובר בימי חמישי בין השעות 21:00 – 16:30 והוא מיועד למתרגלי יוגה עם שנתיים נסיון המעוניינים ללמוד באופן מעמיק את אמנות היוגה על כלל היבטיה.

הקורס מוכר ע"י ארגון מורי היוגה ומקנה תעודת הוראת יוגה רשמית שתאפשר לכל אדם שירצה בכך, להעביר את מתנת היוגה לאחרים.

לפרטים נוספים והרשמה לערב מבוא פתוח לקראת הקורס – התקשרו או סמסו לטלפון 054-7734588 / 052-2895673

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים אחרונים

יוגודה בלוג שחור

אוסף מאמרים, שירים ופרוזה על הדרך הרוחנית והחיים לאורה

פרסומים אחרונים

בית הספר "יוגודה" נוצר מתוך מקום של כבוד לידע היוגה המקודש ולמאסטרים ולמורים הגדולים שהעבירו אותו ולנו היתה הזכות הגדולה להחשף אליו.

בהקמת המקום שמנו דגש על יצירת מרחב אסתטי, נעים, מרווח ותומך חיים וכל אדם שנכנס בשערי בית הספר מרגיש זאת מיד.

בית הספר מציע לתלמידיו שיעורי יוגה שוטפים לאורך השבוע, קורסי יוגה למתחילים, סדנאות וקורסי העמקה.

אם זה עניין אותך…

אפשר לקבל ישר למייל עדכונים על מאמרים חדשים, סדנאות, קורסים… לא מגזימים. מכבדים. תמיד אפשר להפסיק.